gfxgfx

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

gfx gfx
gfxgfx

Draaiorgel CD's kopen?

Kijk op www.draaiorgelshop.eu

gfx gfx
gfx
9336 aantal berichten in 1389 topics door 121 geregistreerde leden - Nieuwste lid: janklaasen Donderdag 09 September 2010, 04:15:01
*
gfx*StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistrerengfx
gfxgfx
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.       « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag E-mail dit topic Print
Auteur Topic: dansorgel The Busy Drone geplaatst in Orgelpark, Amsterdam  (gelezen 1138 keer)
Pierre Amant
Jr. Member
**

Geslacht: Man

« Gepost op: Dinsdag 06 Oktober 2009, 19:58:18 »

Via Radio 4 hoorde ik dat woensdag 7 oktober het dansorgel The Busy Drone is ondergebracht in Het Orgelpark.
Op hun webside is volgend bericht te vinden:

Nieuw orgel in het Orgelpark

Woensdag 7 oktober om 20.15 uur vindt de  (her)ingebruikneming van draaiorgel The Busy Drone plaats.
Het orgel dat dankzij de inspanningen van de stichting The Busy Drone behouden is gebleven, werd onlangs aan ons overgedragen. We zullen vanaf nu als een goed huisvader het instrument onder onze hoede nemen.

In het vervolg op de site staat dat het populaire repertoire ook aan bod komt, zoals Tulpen uit Amsterdam en aan de Amsterdams grachten. Voor volledige informatie verwijs ik naar hun webside.....

beter een druif in de hand dan 'n tros in de lucht
Karina
Full Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 07 Oktober 2009, 14:46:44 »

Even wat links:

muziekcentrum nieuws:

http://www.muziekcentrumnederland.nl/hedendaags/nieuws/artikel/artikel/2859/

orgelpark:

http://www.orgelpark.nl/
cor carmio
webloggers
Sr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 07 Oktober 2009, 16:11:49 »

Als ik het Orgelpark was, zou ik maar het klassieke repertoire gaan spelen die (Hopelijk) nog bij deze ouwe Mortier liggen. Notaties van de bekende Belgische Noteurs als Schollaert Abel Frans Thys en anderen, die het orgel lieten klinken zoals een echte Mortier betaamd, De Ellende van de moderne componisten als Breuker en aanverwante "Vernieuwers" droegen toch bij dat de fervente orgelvrienden dit orgel klassificeerden onder de noemer "Buzzie de Stufkikker" Grin Grin Grin
Pierre Amant
Jr. Member
**

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 08 Oktober 2009, 22:31:40 »

Dit bericht heb ik geplaatst omdat ik toen het orgel nog in het Stedelijk Museum te Amsterdam was vaak beluisterd heb. Ik had destijds een SM-museum kaart (10 gld) omdat ik van moderne kunst houdt. De mevrouw (Lammie o.id.?) die 30 jaar geleden in de orgelhal klepperde op "Ellle a mis son smoking" (Opoe heeft een smoking aan) had zelfs met haar vriend Kees?? een jaarkaart voor de woensdagmiddagconcerten, en wat ome Cor niet mooi vindt namen ze voor lief.....
Het repertoire is niet bepaald ieders kopje thee en de toegangsprijs van het Orgelpark laat me 12 1/2 maal slikken.. Cry
« Laatste verandering: Donderdag 08 Oktober 2009, 22:37:19 door Pierre Amant » Gelogd

beter een druif in de hand dan 'n tros in de lucht
gfx
Pagina's: [1] Omhoog E-mail dit topic Print 
gfx
Ga naar:  
gfx